v1.jpg

EILISILTANA olin pitkästä aikaa kastelemassa kukkapenkit, kun ei sitten sadetta tullutkaan vaikka monena päivänä näytti siltä että kohta sataa. Ja olihan ne aika kuivat jo. Annoin kunnolla vettä niin että eivät nyt suotta kuihdu ennen syksyn pakkasia. Ja siinä kun olin kastelemassa niin palstaviljelijä tuli iltavuorosta, ja sain annettua pallolaukan siemenet hänelle. Keräsin nimittäin jo kaikki kukinnot ja otin niistä siemenet talteen. Pari muutakin kaveria pyysi niitä, ja nyt on kaikki kolme saaneet siemenpussinsa.

AAMULLA olin menossa suihkuun kun ovikello soi. Oven takana oli huoltomies, joka tuli kertomaan että nyt alkaisi kylppäriremontti ensi maanantaina. Niin että onnistuisiko mun muutto viikonlopun aikana väistöasuntoon? Onnistuuhan se, kun väistöasunto järjestyi huomattavasti lähempää kuin aiemmin oli tarkoitus. Eikä mun tarvitse kaikkea muuttaa, sen verran että viikosta kolmee pärjään siellä. Ja pääsen mä käymään tässäkin asunnossa hakemaan tarvittavaa aina kun remonttimiehet ovat lopettaneet päivätyönsä. Ja taidan jäädä vielä viikon lomalle elokuun viimeinen päivä, niin että en näillä nurkilla siinä syyskuun alussa edes pyöri.

PÄÄTIN jättää tavaroiden roudaamisen sunnuntaille, kun enhän mä siellä tarvitse kuin punkan, ruokapöydän ja pari tuolia, telkkarin ja tietokoneen, mikron ja kahvinkeittimen ja jotain astioita. Vien sunnuntaina nyt sellaista millä luulen alkuun pääseväni ja täydennän sitten tarvittaessa.

PÄIVÄLLÄ lähdin palauttamaan pari kirjaa kirjastoon ja sieltä jatkoin matkaa DNA:lle niin että avaavat mulle toisen liittymän siihen väistäasuntoon. Tämän nykyisen asunnon liittymä jää tietysti voimaan, ja väistöasunnon liittymä on voimassa elokuun loppuun. Samoin piti päivällä tehdä uusi sähkösopimus siihen väistöasuntoon ja samalla irtisanoa nykyisen asunnon sähkösopimus, kun remonttia varten tähän tehdään kuitenkin oma sähkösopimus remotntoijan piikkiin. Ja sitten kun palaan sieltä väistöasunnosta niin taas irtisanoa se ja ottaa tähän uusi. Hyvä puoli tässä remontin takia tapahtuvassa muutossa on se, että pystyin irtisanomaan Fortumin sikakalliin määräaikaisen sähkösopimuksen. Sen kun erehdyin viine kesänä asuntomessuilla tekemään ja se olisi ollut vielä vuoden voimassa.

HUOMISEN ohjelma on vielä auki, pitää katsoa mitä sitä mieleen tulee. Puolisollakin muuttui työvuorot joten vielä en tiedä ehditäänkö nähdä useamman päivän ajan vai joudutaanko tyytymään kahvilla käymiseen. Vaan eiköhän tuo aikanaan selviä. ■