pisarat2.jpg

EILISAAMU oli harmaa ja sumuinen. Töihin lähtö viivästyi kun miihailin kaikenlaista kun ei muka ollut kiire. Satoi sellaista kevyttä tihkua jonka takia en viitsinyt sateenvarjoa kastella vaan vedin hupun päähän. Kun pääsin liikkeelle aiottua myöhemmin piti matkalla pitää hiukan kiirettä. Tavallisesti olen varannut tunnin verran kävelyaikaa mutta eilisaamuna piti sama matka taittaa kolmessa vartissa. Näkyi kyllä onnistuvan kun laittoi jalkaa toisen eteen tavallista nopeammin.

ÄITI Aurinkoinen palasi lomaltaan ja oli sama vanha "ihastuttava" itsensä. Onneksi meillä ei ollut kuin vajaa pari tuntia yhteistä työaikaa joten kauaa ei tarvinnut hänen itsestäänselvyyksiään sietää. Iltapäivällä ei sitten sadellutkaan vaikka melkoisen pilvistä olikin, ja likimain viitisentoista astetta lämmintä. Naapurissa asuva mieshenkilö fillaroi taakseni ja tuli samaa matkaa aina keskustaan asti, jossa tiemme erkanivat kun mun piti poiketa apteekkiin.

TÄMÄ aamu oli toisinto eilisestä sään suhteen: harmaata ja tihkusadetta. Tänä aamuna pääsin ajoissa liikkeelle joten saatoin edetä normaalia vauhtia. En ollut ehtinyt kovin kauas kotipihasta kun naapurin herra ilmestyi fillarillarillaan viereeni, olil myös matkalla töihin. Oli tosin melkoisen ajoissa liikkeellä, kun työn alkuun oli melkein puolitoista tuntia. Tuli sitten samaa matkaa aina mun työpaikan kohdalle asti. 

TYÖPAIKALLA oli vaihteeksi kaksi henkilöä poissa ja yksi tuli reilusti myöhässä pätevän syyn johdosta, eli aamun tunnit piti selvitä taas kahdestaan. Kun työntekijöitä alkoi olla enemmän pääsin siivoamaan yhden osaston ja laittamaan toisaalla uutta tavaraa esille.

ILTAPÄIVÄLLÄ kävelin hitaasti kohti keskustaa, kun mulla oli kokous kello 16 alkaen eikä ollut mitään mieltä käydä kotona siinä vällissä. Käväisin kirjastossa palauttamassa yhden kirjan ja poikkesin toimistolla vaihtamassa kuulumiset ennenkuin siirryin ravintolaan jossa kokous pidettiin. Ruokailu ja sen jälkeen pidetty kokous veivät reilun puolitoista tuntia, niin että kuuden jälkeen olin illalla kotona. Istuin pihaan päästyäni nuuhkimassa tuoksuherneiden tuoksua ennen sisälle tuloa. 

ILLALLA katsoin elokuvan, jonka olen saattanut katsoa joskus jo kauan sitten, ainakin välillä tuntui siltä. EI se kovin kummoinen ollut, mutta pitihän se katsoa loppuun kun kerran olin aloittanut. Nyt ei ole niin kiirettä nukkumaan kun huomenna menen vaihteeksi iltavuoroon.

HUOMENNA ratkeaa saanko kuunliljoja meidän pihan uuteen rinteeseen, siihen kun ei puita tule. Kuunliljojen lahjoittaja on jo luvannut ainakin osan niistä jo toisaalle, ja jos sinne jotain jää niin ilmoittaa mulle. Töissä satuin mainitsemaan eräälle naishenkilölle siitä että kaipaisimme perennoja pihaan, niin hän sanoi että mikäli ehtii puutarhaansa myörimään niin saattaa tuoda jotakin mulle. Olisihan se ihan mukavaa. Mulla on myös kaksi pussia erilaisten kukkaniittyjen siemeniä, ja ajattelin että syksyn paremmin edetessä kylvän toisen etupihalle ja toisen rinteeseen kukkapenkkini lähelle. Aitaelementit eivät ole vielä tulleet mutta toisaalta niin kauan kuin maa on sula niin pääsen ne paikoilleen laittamaan. Enkä mä ole vielä ehtinyt pikabetoniakaan hakemaan niiden tolppien ankkuroimiseksi, joten senkään puolesta ei kiirettä ole.

TULEVALLE viikonlopulle olen ohjelmoinut korkeintaan lauantaille niiden kuunliljojen hakemisen jos niitä saan ja sunnuntaina puolestaan pitää käydä kahvilla, mutta muuten otan viikonlopun levon kannalta. Perjantaina kun olen taas aamuvuorossa niin poikkean kaupassa hakemassa ainekset viikonlopun kokkauksia varten niin ei tarvitse ruokakauppaankaan lähteä. Pakollinen pyykinpesu edellämainittujen lisäksi, eli taidanpa ehtiä huilimaan tänä viikonloppuna. ■