hosp.jpg

EILISAAMUNA olin onneksi jo hereillä kun sairaalasta soitettiin. Osastonhoitaja kyseli että pääsisinkö maanantaiaamuna sairaalan osastolle? Onneksi siellä pitää olla vasta kello yhdeksän eikä ennen kukonpieremää. Lääkäri on aamupäivällä kierroksella ja tarkastaa tilanteeni ja tekee samalla päätöksen jatkotoimenpiteistä. Saattaa olla että kirves paukkaa ja saha soi, mutta se selviää sitten. Päivätoimenpiteenä kuitenkin tehtäisiin eli kotiinkin pääsisi vielä saman päivän aikana. Tuota puhelua mä olin odottanut koko viikon ja tulihan se lopultakin.

PUHELUN jälkeen lähdin kaupungille. Kyllä hiostavan kuuma ilma, vaikka ihan hellelukemiin ei päästykään. Ostin vain tärkeimmät sillä tiesin että lauantaina tai sunnuntaina käyn varuiksi tankkaamassa vähän enemmän. Istuksin melkoisen tovin torin laidalla ennenkuin tulin kotiin. Enhän mä suoraan kotiinkaan päässyt vaan meni taas jokunen hetki keinussakin kun rouvat kutsuivat sinne istumaan.

ILLALLA kun ei telkkarista tullut mitään katsomisen arvoista, jatkoin ikuisuusprojektia: sarjakuvaa, joka kootaan leikekuvista, oikeista valokuvista ja itse piirretystä grafiikasta. Onneksi tämä on sellainen projekti että sen päättymistä ei tiedä.

TÄNÄÄN lähdin hakemaan isomman täydennyksen, kun huomiselle on luvattu melkoisen surkeaa keliä. Oli taas lämmin. Vaikka aurinko pääsääntöisesti piileskelikin pilvien takana, lämpömittari näytti kuitenkin +22,4 °C, ja tuntui taas melkoisen hiostavalta. Saapa nähdä löytävätkö ukkoset tiensä tänne vai tuleeko vain vettä, vai tuleeko kumpaakaan? Ei mua haittaisi vaikka jonkin aikaa ukkostaisikin, häipysi tuo painostava keli ainakin joksikin aikaa. Ja tietty mä taas istuin keinussa kun kotiin päin tulin, tällä kertaa sain istua yksin omissa mietteissäni.

ILLALLA joko leffa, tai sitten jatkan sitä sarjakuvaa. Jos eivät sähköt katkea. Sitten pitää vain katsella ikkunasta luonnon raivoa, ellei sitten ole niin hurja että menee ulos suojaan katselemaan. ■