laptop.jpg

AAMULLA tuli tekstiviestiä että asiakas voisi käydä noutamassa sen läppärin jonka eilisiltana laitoin kuntoon. Vastasin että olen tulossa keskustaan päin ja voin tuoda koneen mukanani, mutta kohta tuli vastaus että hän onkin autolla liikkeellä ja voi kiertää tätä kautta hakemassa koneen. Sopihan se mulle. Sovittiin että laittaa tekstarin kun on lähdössä niin siirryn pihamaalle.

SIINÄ pihalla läppärin hakijaa odotellessa tuli naapurin mies pihalle ja jäi juttelemaan, ja kun olimme ehtineet tovin jutella  koneen hakija tuli. Kertoi että korvaus koneen kunnostuksesta menee vielä erikseen päätettäväksi mutta tulossa on. Lähti sitten kotiinpäin pystyttämään etätyöpistettä.

NAAPURIN mies oli siinä edelleen seisoskelemassa ja jatkettiin juttua. Tämä kaveri on siinä mielessä erikoinen, että jos olen pihalla juttelemassa useamman naapurin kanssa, hän ohikulkiessaan moikkaa mutta ei jää juttusille ainakaan silloin kun tiettyjä naapureita on paikalla. Jos olen yksin hän jää hyvinkin hanakasti juttelemaan. Tänäänkin oltiin varmaan puolisen tuntia siinä ennenkuin hän lähti jatkamaan matkaansa. Ajattelin, että pitää joku kerta kysyä haluaisiko hän joku ilta/viikonloppu poiketa kylässä, kahvilla tai syömässä. Pitää ottaa miehestä selvää :)

ILTAPÄIVÄLLÄ soi puhelin ja siellä oli mulle tuntematon naishenkilö langan päässä. Tai ainakin puhelimessa. Oli saanut mun numeron tältä koneen hakijalta, ja ongelmansa oli se että oli ottanut kaapeli-internetliittymän mutta ei saa kuulemma sitä toimimaan ("modeemissa palaa vain punaisia valoja"). Niin että voisinko tulla katsomaan. Lupasin että huomenna puolenpäivän aikaan olen ovella kolkuttelemassa. Tämä koneen hakija laittoi melkein heti perään tekstiviestin, että tämä henkilö varmaan soittaa, ja hän oli jo kehoittanut varaamaan käteistä että voi maksaa mun käynnistä. Hintaa ei sentään ollut kertonut. Sehän riippuu siitä kuinka iso homma on kyseessä. Ihan kiva ettei tarvitse ihan toimettomana olla. Vaatehuoneen siivous on edelleen kesken mutta mulla on siihen aikaa vaikka koko viikonloppu kun puoliso on töissä.

NYT alkaa olla yötkin jo plussan puolella eli nuo vähäiset lumet saavat kyytiä yöllä ja päivällä. Mun pitäisi käydä siinä rinteessä siivoamassa viime kesän kesäkukkien varret pois ennenkuin maa sulaa siinä liiaksi. Helpompaa kun kestää vielä kävellä. Voisin tietysti  miettiä viikonlopun hommaksi sitä jos sattuu aurinkoinen päivä. ■