loma.jpg

OLIPAS melkoisen lämmin päivä! Pilvipeite repeili oikein kunnolla ja lämpömittari kipusi muutaman kymmennyksen yli kymmenen asteen. Shortsikeli siis. Hieman huvitti katsella porukkaa joka oli pukeutunut melkein kuin pahimpiin pakkasiin :)

TÄNÄÄN kävin hoitamassa viikon viimeiset asiat ja samalla Alkossa hakemassa punkkua. Ostin vaihteeksi mulle ihan uuden tuottajan viiniä, välillä pitää rohkeasti kokeilla eikä aina tyytyä siihen samaan merkkiin vaikka se hyvää onkin. Mulle on kriteerinä pulloviineissä että hinnan pitää olla vähintään 15 euroa ja hanapakkauksessa yli 30 euroa, niin voi olettaa saavansa sellaista josta pitää. Huomisiltana se selviää jäikö tämä pakkaus viimeiseksi tältä tuottajalta.

KUMPAANKAAN uuteen kirjaan ei tullut aineistoa. olen kyllä oppinut että kaksi viikkoa heillä voi olla kuukausi. Ensi viikolla en aio uhrata ajatustakaan töille, saavat odottaa lomien jälkeen. Yhtenä kesänä tein erään kirjan niin että taitoin vedoksen nähtäväksi, olin kolme päivää reissussa ja tulin takaisin kirjan pariin keskeyttäen lomani pariksi päiväksi. Ei se mukavavalle tuntunut mutta kun kirjoittaja oli todella reilu palkkion suhteen, maksoi loppulaskun päälle vielä 500 siitä että lomani keskeytyi. Ei sen jälkeen harmittanut.

LOMAN jälkeen on tiedossa taas kokous, esityslista tulee ensi viikolla sähköpostiin eli se pitää kuitenkin vilaista läpi. Kyllä mä varmaan kerran pari päivittäin vilkaisen sähköpostini mutta vastaanko heti vai kohta onkin eri juttu. Samoin loman jälkeen pitää käydä hakemassa se pensastuki ruusua varten. Tänä kesänä alimmat oksta olivat jo niin pitkiä ja painavia että menivät pitkin maata ja piti kehittää oma väliaikainen viritys ettei turhan innokas ruohonleikkaaja olisi ajellut niitäkin. Jos olisi ollut mahdollista pensaan antaa levitä siihen suuntaan niin olisin tietty upottanut osan varresta multaan jolloin se olisi kasvattanut juuret ja uutta pensasta.

EILEN illalla olin hiukan ihmeissäni kun TomTom lähetti mulle sähköpostia Gmailiin. Oli kuitti tilauksesta ja tilausmaksun suorittamisesta. Tiesin että en tasan tarkkaan ollut tilannut jotakin 1 Speed Cameras - Europe - 1 year. Mihin mä sitä olisin tarvinnut? Piti kuitenkin laittaa helpdeskiin viestiä että olisiko viesti tullut virheellisesti mulle. Tänään tuli iltapäivällä vastaus että tilausnumeron perusteella tilaaja asuu Harjavallassa. Ei kylläkään ole ensimmäinen kerta kun mulle on tullut viestejä joita ei mulle ole tarkoitettu, olen mm. myynyt metsää, hakenut peltotukea ja kerran tuli luottamuksellinen viesti liitteineen. Tietty olen aina ilmineerannut viestin lähettäjää ja poistanut viestit.

HUOMISAAMUNA Wanhus vaikenee viikoksi. Kuulumisia taas kun akku on ladattu. ■