veitsi2.jpg

PERJANTAINA, kun olin toipunut huoltomiehen ilmoituksesta remontin tulosta ja sitten päässyt suihkuun ja laittautunut kutakuinkin ihmisen näköiseksi lähdin kirpparikierrokselle.

MULLA oli tarkkaan tiedossa mitä olin etsimässä ja tiesin mistä haluamani saisin kaikkein edullisemmin, mutta piti silti kiertää ensin muut kirpparit ja katsoa olisiko siellä ja jos on niin mihin hintaan. Olihan niillä mutta en voinut kuin ihmetellä kuinka ihniset hinnoittelevat tuotteensa aivan pilviin. Jätin ostamatta ja jatkoin matkaa kohti viimeistä ostopaikkaa.

OLIN nimittäin ostamassa veistä tai kahta, ja kun ne tulevat puutarhatöihin, niin en mä maksa edes vitosta siinä tapauksessa. 

LOPULTA olin perillä ja ensi töikseni menin veitsiä kysymään suoraan esimieheltä. Ja kun kerroin että haluan niitä veitsiä joita ette myymälään laita esille, niin mentiin yhdessä katsomaan isoa laatikkoa joka oli täynnä veitsiä. Sieltä sain vapaasti valita ja pari isoa veistä sieltä löysin. Hintaa kyseltyäni: "laita vain reppuusi". Eli ilmaiseksi sain. Jokunen tovi rupateltiin esimiehen kanssa ennenkuin lähdin takaisin kotiin päin kaupan kautta kiertäen.

KAAVAILIN eilen että menisin niitä ralleja nikkaroimaan iltapäivällä mutta sen verran kauan meni aikaa kirppareita kiertäessä että päätin jättää homman lauantaille. Sen sijaan menin keinuun istumaan kun olin saanut kassit purettua ja kahvit juotua. Kukkamummo II tuli melkein samaan aikaan ja siinähän me sitten juteltiin melkoinen tovi.

PÄIVÄ oli niin lämmin että illalla oli käytävä kastelemassa kukkapenkit. Ja illan päätteeksi vielä Netflixiä. ■