nasiv.jpg

AAMULLA oli lunta maassa ja talojen katolla, eli aika vilpoisaa on viime yönä ollut. Päivällä käväisin hakemassa lisää aineksi soija-perunasoselaatikkoon ja kaupasta tullessa kiepahdin katsomassa mitä kuuluu metsän reunalle (onko kieloja tulossa? On ja paljon). Siinä samalla huomasin pari näsiä-puskaa joita en aiemmin ole huomannutkaan. Tosin se kukkii niin nopeasti että välttämättä joka kevät sitä ei edes huomaa.

SÄHKÖPOSTIIN oli tullut kirjan aineisto taitettavaksi. Sitä en vielä tiedä onko tämä se opus josta tarjousta pyydettiin jo heti vuodenvaihteen jälkeen. Pitää huomenna kaivella sähköpostia niin että näen mitä olen hinnaksi ilmoittanut jos tämä on se kyseinen kirja.

LÄHIKAUPPIAALTANIKIN tuli iltapäivällä viestiä. Lupasi huomenna keskiviikkona kaivella mulle yhden kuormalavan lisää ja toimittaa sen mulle pihaan. Ja samalla kysyi haluaisinko vielä lisää narsisseja? On tottakai mä halusin. Kyllä ne ruukkunarsissit jaksaa useamman vuoden puutarhassa kukkia vaikka matalaksi jäävätkin. Mulla on noussut ruusun vieressä kolme-neljä vuotta sitten siihen istuttamani ruukkunarsissit.

TÄNÄ iltana jatkui sarjan seuraaminen, ja huomasin että huomiselle jäi enää yksi jakso ja sitten sekin on nähty.

HUOMENNA ajattelin päivällä käydä hakemassa sitä lankkua sen uusimman kukkapenkin eteen, ja ehkä roudaan lisää kiviä siihen aidan toiselle puolelle. Rinteeseenkin pitäisi tuoda puupalkkeja kävelylinjoiksi, niin että kun siihen tulee uusi nurmikko niin ei tarvitse istutushommissa uuden pohjan päällä kävellä.

JA pyykkikonekin voisi huomenna taas pyörähtää. ■