laatat.jpg

PERJANTAIAAMUNA olin juuri aikeissa mennä suihkuun kun ovikello soi. Hetken mietin avaanko lainkaan, mutta kiskoin kuitenkin kylpytakin niskaan ja menin ovelle. Siellä seisoi huoltomies jolla ei ei niin mukavaa kerrottavaa ollut.

REILU kuukausi sitten mulla käytiin kylppärissä tekemässä kosteusmittaukset eivätkä tietysti silloin mitään muuta sanoneet kuin että vähän näyttäs kosteutta olevan lattiassa. No nyt huoltomies kysyi että joko mä olen saanut tiedon että mun kylpääri menee remonttiin kun lattiassa oli enemmänkin kostetutta. No en ole saanut.

TARKOITTAA sitä että kun remontti alkaa niin mun pitää siirtyä väistöasuntoon viikoksi kahdeksi riippuen siitä joutuvatko kuinka paljon lattiaa kuivattelemaan. Ei siis kovin kiva uutinen. Kun ei tiedä kuinka kauan siellä evakossa joutuu olemaan niin ei osaa arvioida mitä kaikkea sinne pitää mukanaan kuljettaa. Mikro, kahvikeitin, tietokone ainakin ja varmaan telkkarikin. Aion kyllä käydä tarvittaessa hakemassa asunnolta jos jotain tarvitsee mitä siellä on, en mä aio kaikkea kämpästä sinne siirtää. Täytyy vaan toivoa että selvitään parissa viikossa.

JA mikä on aivan varmaa, postia ei aio siirtää siihen väliaikaiseen asuntoon. Postin toiminta kun on nyt mitä on, niin varmaan kestäisi sen kaksi viikkoa ennenkuin alkaisi tulla uuteen osoitteeseen. Helpompi käydä pari kertaa viikossa katsomassa asunnolla onko tullut jotakin tärkeää. Posti kun onnistuu hukkaamaan tärkeitä kirjeitä eikä ota vastuuta mistään. Huomattu on.

NYT vain odottelen koska tulee tieto remontin alkamisajankohdasta. Sänkyä en sinne roudaa vaan käyn ostamassa ilmatäytteisen varavuoteen jolla varmaan pärjää sen aikaa kun tarvitsee. Ja jos oikein hyvä lykky käy, niin remontti sattuu osittain siihen aikaan kun pidä viikon lomaa, niin silloin nukun ihan jossain muualla. ■