vuorot.jpg

AAMU oli harmaa, lämmin ja sumuinen. Mittarissa oli +4 astetta ja sellainen sumu että näkyvyys rajoittui muutamaan kymmeneen metriin. Ja välillä kuului ropisevan vettäkin.

KUN vapaapäivänä ei ollut kiirettä minnekään, en pitänyt aamutoimissa kiirettä. Kun lopulta olin saanut aamukahvini niin päätin tehdä tarjouskoonnin sitä ikuisuuseeposta koskien. Kirjapaino II teki huomattavasti halvemman tarjouksen, mutta jos ottavat siihjen mukaan oikoluvun, niin hinta nousee äkkiä. Se kun tehdään tuntiveloituksella eikä oikolukeminen ole ollenkaan niin nopeaa kuin tavallinen lukeminen. Hinta saattaa saavuttaa melkein painon I hinnat, ja painossa I oikoluku kuuluu hintaan. Mutta kirjan tekijät saavat päättää keskenään.

ILTAPÄIVÄLLÄ mietin lähtisinkö katsomaan kuinka liukasta ulkona on, mutta jätin ajatuksen sikseen kun alkoi tulla vettä ihan kunnolla. En viitsinyt lähteä sinne suotta kastumaan kun minnekään ei varsinaisesti ollut asiaa. Päätin vuokrata Blockbustersista edelleen katsomatta olleen Uinu, uinu lemmikkini vuoden 2019 version. Ja kun oli vielä yksi ilmainen tiketti jonka saatoin käyttää vuokraukseen.

OLIN juuri ehtinyt asettua mukavasti nojatuoliin kahvikuppi vieressäni ja olin käynnistämässä elokuvaa kun puhelin soi. Työpaikalta soitettiin että tänään iltavuoroon tullut kaveri oli kipeän oloinen, joten voisinko mä vaihtaa huomisen aamuvuoroni iltavuoroon, jos tämä kaveri ei pääsekään huomenna iltavuoroon. Ihan varmuuden vuoksi, niin että meitä on sitten kaksi jotka voivat tehdä kaupan sulkemistoimet. Ja voisinko samalla varautua siihen että mulla olisi lauantaina työvuoro, jos käy niin että työkaveri ei huomenissa tule niin ei hän lauantainakaan pääse. Ja ei kovin montaa vaihtoehtoakaan ollut joita lauantaiksi pyytää (minä ja Äiti Aurinkoinen). Lupauduin että tulen lauantaina jos tarve vaatii.

SOITTELIN puhelun jälkeen heti puolisolle että saattaa olla että olen lauantaina töissä ja tulen sieltä suoraan hänen luokseen. Ei se paljon lyhennä meidän viikonloppua kun mulla on kuitenkin maanantai vapaa niin ei tarvitse pitää kiirettä kotiin. 

JÄI nyt käymättä kaupassa ja sitä myöten lihapullasoosi tekemättä kun ei ollut mistä tehdä. Tai olisinhan mä voinut käydä lähikaupassa mutta se on turhan kallis jos vähänkään enemmän ostaa. Onneksi en maininnut että teen soosin, joten ei tarvinnut isolle marketille lähteä ja kastumaan. Teen joku toinen kerta kun mulla näitä vapaapäiviä on vielä tässä pitkin marraskuuta. Ja jos olen lauantaina töissä niin siitäkin saan vielä vapaapäivän joulukuulle säästettäksi.

ULKONA on sysipimeää ja vettä sataa. Lämpönittari näyttää jo +6 astetta. Huomenna töihin lähtiessä enää +1° ja viikonloppuna pikkupakkasta, asteen pari. Heittihän tuo puoliso jo että grillattaisiinko? Jos lunta ei sada niin miksei? ■