birth.jpg

Eipä niitä ukkosia sitten tarvinnutkaan ihastella ennusteesta huolimatta. Olisihan se mukavasti raikastanut ilmaa jos olisi jonkin aikaa ukkostanut ja satanut. Keskiviikkoiltana sain kuitenkin puhelun, että torstaina on tulossa vieraita käyttäen syynä tulevia syntymäpäiviä. Mä kun en pahemmin synttäreitä juhli (viimeksi oli Kalajoella kun kaikki oli yllätyksenä valmiiksi järjestetty), mutta en viitsinyt kieltäytyäkään. Ja kuulemma mitään ei tarvitsisi tehdä vaan kaikki tulisi tai tehtäisiin valmiiksi. Kaverit olivat palailemassa lomilta ja päättivät että ei jää viikonloppuun vaan ehtii toipuakin...

No torstaina imuria lattialla ja pikainen tarkastus että kämppään ilkeää ilkeää ihmisiä päästää. Iltapäivällä tuli sitten porukkaa. Ohjelmassa olisi kuulemma olutta, tequilaa, chili con carnea, maissileipiä etc ja kaikki tehtäisiin paikan päällä. Halusivat tarjota sapuskaa kun mä kuulemma olen niin usein tarjonnut syötävää. Mun ei tarvitse muuta kuin viihtyä. Kyllä mä chili con carnen valmistajien ccc:a olen ennenkin syönyt, joten tiesin että se on hyvää ja sopivan tulista. Siinähän se ilta meni ja pitkälle aamuyöhön. Tiskitkin hoideltiin ennenkuin porukka lähti. Alustavasti kaavailtiin matkaa Tallinnaan lokakuun aikana, sellaista kaksi yötä Tallinnassa reissua. Hintakaan ei päätä huimannut, ja kaverit olivat jo valmiiksi jotain katselleetkin...  Perjantai menikin sitten koko lailla laiskasti, mihinkään ei oikein jaksanut lähteä ja kieltämättä pieni jysäri vaivasi pitkälle iltapäivään.

Lauantaina oli aika ryhdistäytyä. Mulla oli vietävä eräälle kaverille pieni toimitus ja ajattelin ottaa perjantain vahingon takaisin. Läksin siis reippaasti kävelemään. Matkaa suuntaansa oli 10 km, ja ilma oli todella hiostava. Ukkosta oli ilmassa mutta ei kuitenkaan satanut eikä ukkostanut koko matkan aikana. Paluumatkalla kiersin vielä entisen työpaikan kautta moikkaamassa tuttuja, ja katsomassa olisko jotakin sellaista jota voisin suunnittelemassani projektissa hyödyntää. EIpä ollut joten poistuin tyhjin käsin. Sunnuntaina oli edelleen turhan lämmin päivä, mutta kävin kuitenkin tekemässä hieman lyhyemmän lenkin. 

Nyt tuntuu siltä että lomailu alkaa riittää, Pitää siis hankkiutua töihin. Yksi tapaaminen on jo tulevalla viikolla, mutta johtaako se mihinkään, sen näkee sitten.