NIIN se hurahti loma, melkoisen nopeasti.

PUOLISO tuli sunnuntaina tänne ja maanantaina hypättiin junaan. Nyt se on uskottava että ei VR:n paikkamyynti oikein pidä paikkaansa. Vaikka ostohetkellä ostettiin vastakkaiset ikkunapaikat työskentelypöydän äärestä, niin junassa jouduttiin istumaan vaunun väliseinän vastakkaisella puolella. Onneksi sentään junanvaihdon jälkeen työskentelyhytti löytyi joten päästiin istumaan sinne minne pitikin. Paljon mukavampi matkustaa kun ei tarvitse kuunnella sitä hälinää ympärillä.

PERILLÄ käytiin kirjautumassa hotelliin ja jätettiin reput huoneeseen, ja kun aurinko paistoi ja oli niin kesäistä nin vaellettiin Vapriikkiin katsomaan näyttelyt. Siellä sitä aikaa vain hurahti, ja kierreltiin sitten Vapriikiin ympäristössä maisemia katselemassa ja joen rannalla istuksimassa. Illaksi oli varattu pöytä ravintolasta niin ettei tarvinnut miettiä missä söisi.

SEURAAVAN päivän ohjelmassa olin visiitti Tampere-taloon katsomaan Andy Warholin julistenäyttelyä, ja samalla muutenkin katseltiin itse taloa. Sielläkin onnistuttiin ihan mukavasti kuluttamaan aikaa ja ottamaan askelia mutta silti suunnattiin vielä toiseen suuntaan kaupunkia ja käytiin katsastamassa Werstaan näyttelyt. Pitkin päivää poikkeiltiin kahveilla ja syötiin sekä suolaista että makeaa niin että illalla ei oikein ollutkaan enää nälkä. Käytiin hakemassa Ratinan K-Supermarketista vain pikkusuolaista huoneeseen. Oli siellä kyllä sellaisiakin tuotteita jota ei meilläpäin kaupasta ihan helposti löydy, joten piti niitäkin ostaa pari kokeiltavaksi. Olivat enemmän Ruotsin markkinoille suunnattuja, mutta oli kiva yllätys löytää niitä. Varsinkin mun suosikki Cherry Dr Pepper

KUN pitkään aikaan ei olla käyty Särkänniemessä niin hypättiin katujunaan ja ajeltiin sinne. Ei me mihinkään laitteisiin oltu menossa mutta mentiin fiilistelemään sitä tunnelmaa ja käytiin Näsinneulassa ihailemassa maisemia. Hieman ennen huvipuiston sulkemisaikaa lähdettiin pois, ja tällä kertaa tultiin kävellen kun ei se ole matka eikä mikään kävellä sieltä pois. Muutenkin Tampereella on mukava (ja helppo) liikkua jalan, mulla on "kartta päässä" niin että osaan suunnata sinne minne pitääkin ja puoliso seuraa.

JA  mitä se olisi kesä ilman kesäteatteria? Puoliso ei muistanut että olisiko koskaan edes käynyt kesäteatterissa mutta nyt on ainakin kerran käynyt.

SÄÄ suosi Tampereella, aurinko paistoi ja oli todella lämmin. SIlti oli pakko hyvästellä kaupunki taas joksikin aikaa kun työt kutsuivat minua puolison jatkaessa lomailua vielä viikon. Paluumatkalla juna olikin sen verran tyhjä että päästiin istumaan vierekkäin vaikka meidän paikat olivatkin taas seinän eri puolella. Sunnuntaina pidettiin perinteinen kirpparikierros ennenkuin lähdettiin koteihimme. Minäkin löysin pari merkkipaitaa sikahalvalla joten pitihän ne ostaa. Sunnuntai-illan puuhasteluihin kuului vielä kukkapenkkien kastelu, sillä aika kuivilta ne näyttivät eikä näyttänyt siltä että kasteluletku olisi liikahtanut paikaltaan siitä kun sen viimeksi paikoilleen laitoin.

TÄNÄÄN työt alkoivat iltavuorolla, sellainen pehmeä lasku takaisin töihin. Tosin en ehtinyt kuin vaihtaa työvaatteet päälle kun piti olla jo auttamassa vaikka varsinainen työaikakaan ei ollut vielä alkanut. Yksi iltavuoroon merkitty henkilö loisti poissaolollaan joten oli melkoisen kiireinen iltapäivä ja ilta. Ja vielä kun illalla tuli yksi vaikea asiakas juuri ennen sulkemista, niin ... Asian selvittelyssä meni sen verran paljon aikaa että loppujen lopuksi olin saanut kassat laskettua ja myymälän pimeäksi vasta puolisen tuntia virallisen työajan päättymisen jälkeen.

ILTAPÄIVÄLLÄ oli sadellut ihan reippastikin, mutta enpähän mä sitä ehtinyt huomaamaan kun en pihalle ehtinyt. Kotiin kävellessä ei sentään satanut, vaan oli leppoisa kesäilta, lämpömittari näytti +17 astetta. Sen verran myöhäiseen meni kotiintulo etten enää ryhtynyt mihinkään isompiin kokkauksiin vaan tyydyin mikroateriaan.

HUOMENNA jatketaan iltavuorolla mutta onneksi huomiseen iltaan on tulossa enemmän väkeä niin että mullakin saattaa olla mahdollisuus käydä siivoamassa yksi osasto johon kukaan ei ole tainnut koskea viime viikolla. Jos saan pari kolme tuntia sitä varteen niin saan sen kuntoon huomisen aikana.

KOHTA pitää kömpiä sänkyyn ja hetken lukemisen jälkeen suunnata Nukku-Matin maille. ■