summer.jpg

OLIPA lämmin - ellei melkein kuuma - kävellä tänään töihin. Ihmekös tuo kun lämpömittari tavoitteli +25 asteen lukemia. Ihan näin lämmintä en elokuun lopulle enää toivonut, joku +15 astettakin riittäisi kun se jatkuisi pidemmän aikaa.

TÄNÄÄN olikin iltavuorossa kolme minun lisäkseni joten sain tehtyä omia hommia ihan mukavasti. Ja asiakkaatkin sain ovesta ulos ihan sulkemisaikaan eli pääsin lähtemäänkin ihan työvuorolistaan merkittynä aikana.

JOS oli lämmin kävellä toihin niin sama oli kotiinpäinkin tullessa. Hörppäsin lähtiessä vesipulloni tyhjäksi ja kuvittelin että en matkalla tarvitse sitä mutta kyllä se olisi ollut hyvä mukana.

KUN en ihmeempiä kaupasta tarvinnut niin päätin käväistä lähikaupassa hakemassa sen mitä tarvitsen. Kylläpä oli mukava yllätys kaupan ovessa kun tietoliikenteen yhteysongelmien vuoksi maksutavaksi kelpasi vain käteinen. Eikä mulla tietysti ollut yhtään käteistä kun viimeiset käytin pari päivää sitten. Eihän siinä auttanut muuta kuin lähteä kävelemään takaisinpäin ja käydä automaatilla. Olisihan siinä lähellä ollut kauppa mutta kun kuitenkin olin kotiinpäin uudestaan menossa niin ihan sama käydä siinä lähikaupassa. Ostokset kerättyäni kassalle tullessa kysyi kassaneiti ensimmäiseksi onko mulla käteistä ja kun vastasin myöntävästi niin alkoi piipata mun ostoksia.

KAUPASTA tulin pihaan ja menin keinuun istumaan. Kyllä tälle päivälle tuli ihan tarpeeksi kävelyä (ja melkein hellelukemissa) joten oli ihan paikallaan istua siinä kaikessa rauhassa ja hengähtää samalla. Siinä katselin kukkapenkkejä ja kyllä niiden kimppuun on käytävä kasteluletkun kanssa, Sen päätin jättää kuitenkin huomiselle, siinä menee äkkiä puolisen tuntia letkun kanssa seistessä ja ihan kylliksi olen tänään jaloillani ollut. Siispä huomenna kun olen käynyt siellä metallifirmassa ja sen jälkeen vielä varmaan kirjastossa. Eli joskus iltapäivän puolella tai alkuillasta, riippuen siitä kuinka aurinko huomenissa porottaa.

JONKIN elokuvan ajattelin vielä vilkaista ja sitten koipia lepuuttamaan. Onneksi huomenna ihan samalaisia vaelluksia ei tarvitse tehdä. ■