kamera.jpg

AAMUPALAN jälkeen pääsin ottamaan siteet pois jalasta ja menemään suihkuun ilman mitään virityksiä. Kylläpä tuntui mukavalta pitkästä aikaa. Miksi mä en jo aiemmin avannut suutani tästä asiasta? Suihkun jälkeen nojatuolissa antamassa ilmakylpyä jalalle. Kieltämättä tuntui hiukan oudolta haavassa. Tiedäthän sen tunteen, kun avoin haava joutuu kosketuksiin ilman kanssa. Se ei ole kipua, vaan jotain erilaista. Puolitoista tuntia olin jalka paljaana ja sitten virittelin harsotaitoksen haavan suojaksi. Hyvin pysyi paikallaan matkan ajan. Juteltiin siinä ensi viikon käynneistä, kun se pääsiäisen pahus sotkee ensi viikkoa. Varmistetaan maanantaina lääkäriltä miten ensi viikon hoidot tehdään, saattaa olla että pitää ostaa hoivapalveluna viikonlopuksi hoitokerta. Soittelin jo alustavasti tiedustellakseni hintaa, eikä tuo mikään hillittömän kallis ole. Ja kun tk:sta saan mukaan kaikki tarvittavat aineet niin kyllähän mä voin hoidattaa yhden kerran ulkopuolisellakin. Tosin siinä on vaan se että olen luvannut käydä kylässä, joten pahimmassa tapauksessa mun pitää tilata se hoitaja kyläpaikkaan.

POIKKESIN sitten apteekissa hakemassa lääkkeet kun viikonlopun yli riittää vanha paketti. Onneksi ehti viikolla (lopultakin) tulla Kelan päätös korvattavuudesta. Nyt kahden kuukauden lääkkeet maksaa 18 euroa, aiemman melkein 40 euron sijasta. Ruokakaupasta vain täksi päiväksi sapuskat, kun huomenna teen kuitenkin isomman tankkauksen ja sitten kotiin, kun lupasin tietyn ajan jälkeen olla kotona kuvia odottamassa.

PUHELIN soi sitten myöhemmin iltapäivällä ja kuvien tuoja oli tulossa. Olis en verran kiireinen että pyysi josko tulisin pihalle vastaan tekemään vaihtokaupan. EI niitä kuvia kovin montaa ollut, mutta muutama kuitenkin. Lupasi pääsiäislomansa aikaan etsiä lisää kuvia, ja muualta tulee aineistoa helatorstaiviikon aikana. Mä tosin taidan olla sen viikon lomalla. Samalla päätettiin, että kunhan kirja tänä vuonna valmistuu niin se riittää. Pahoitteli, että jos mä olen joutunut muita hommia siirtämään tämän takia, mutta lohdutin kertomalla että tämä kirja on työn alla aina luppoaikoina.

TAITAA olla että tänä iltana pitää etsiä joku leffa, kun ei oikein nuo telkun leffat nappaa. Pitää pysytellä kuitenkin hereillä lähemmäs puoltayötä, että saa mitata illan viimeisen sokeriarvon. Se kun oli taas mittauspäivä tänään. ■